Wróć na stronę główną  →

02 stycznia 2024

Ale co to jest logo?

Pozostałe wpisy:

Jak powstaje moje logo?

Ale co to jest logo?

Definicja:

 

Logo to unikalny znak graficzny zazwyczaj będący częścią identyfikacji wizualnej danej firmy lub organizacji. Najważniejszym zadaniem logo jest to, aby odróżniało Twój biznes od konkurencji. Poprzez oryginalny design, czy dobór odpowiedniej kolorystyki ma wzbudzić pożądane emocje. 

 

Z czego składa się logo?

 

Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz w niektórych przypadkach, także tagline. Pamiętaj, że logo jest ważnym elementem tworzącym wizerunek twojej firmy. Znak ten możesz wykorzystywać przede wszystkim w materiałach marketingowych, na produktach czy też na stronie internetowej. 

 

sygnet - element graficzny logo, który nie powinien mieć więcej niż 3 kolory (choć zdarzają się wyjątki).

 

logotyp  - tekstowa część logo, najczęściej jest to nazwa firmy.

 

tagline - tekstowa część logo, najczęściej jest to nazwa firmy.

 

Jakie są rodzaje logo?

 

Logotyp - jest to jeden ze składników logo, który może odrębnie stanowić znak firmowy.

 

Przykładami mogą być znaki takich firm jak: Coca-Cola, Google, czy rodzime Allegro.

 

Glif - projekt, który zwykle składa się z pierwszej litery nazwy firmy. Główną jego zaletą jest łatwość zapamiętywania i powiązania danej firmy.

 

Przykładami mogą być znaki takich firm jak: Facebook i McDonald.

 

Monogram - zwykle polega na zestawieniu pierwszych liter danego wyrazu, bądź inicjałów właścicieli danej marki. Jest to bardzo popularne rozwiązanie

 

Przykładami mogą być znaki takich firm jak: Volkswagen, czy 

Louis Vuitton.

 

Sygnet/znak graficzny - markę określa sygnet, czyli grafika mająca swoje nawiązanie do rzeczywistości.

 

Przykładami są jest m.in. Puma,  czy Apple.

 

Brand hero/postać - w tej wersji projekt logo został oparty na bohaterze, bądź postaci.

 

Przykładami są jest m.in. Monopoly, czy Cheetos.

 

Symbol/znak abstrakcyjny - w tym przypadku główną rolę odgrywa symbol oraz jego interpretacja i symboliczne znaczenie, a przede wszystkim taki znak powinien być kreatywny i powinien wpływać na podświadomość.

 

Przykładami takich projektów mogą być:  Nike, Audi lub BMW.

 

Emblemat/herb - w tej wersji projektowej skupiamy się na całości i zazwyczaj nazwa jest wkomponowana w znak graficzny, który nierzadko niesie za sobą jakąś historię,

 

Przykładami są jest m.in. herby równych klubów sportowych.

 

 

Polityka prywatności

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

mail: waranstudio.kontakt@gmail.com

Wyślij do nas wiadomość mailową

z zapytaniem, a wyślemy Ci ofertę

oraz wycenimy projekt!